Włochy dla oszczędnych

Trasa wyjazdu i podróżowanie po Włoszech

O tym, ze Włochy są drogie wie każdy. Podpowiemy więc jak zorganizować piękną podróż, podczas której przepłyniemy się po weneckiej lagunie, będziemy plażować na wybrzeżu Rimini, zobaczymy krajobrazy pięknej Umbrii a na koniec zasmakujemy w uroczej Toskanii.

1959329_843645218980881_2880196181617486499_nA o to trasa naszego wyjazdu:

Warszawa- Wenecja- Włoska Riwiera- Perrugia- Montepulciano- Montalcino- Siena- San’t Antonio-Pienza-Arezzo- Chianti-San Gimignano- Piza-Lukka- Voletrra- Florencja- Warszawa

Czas trwania- 2 tygodnie

Budżet- max. 2 tysiące/os- my wydaliśmy tyle po uwzględnieniu absolutnie wszystkich wydatków i zakupionych pamiątek

Środek lokomocji- zdecydowanie samochód10570305_843645908980812_2980419653721797286_n

Kierowaliśmy się zasadą, aby unikać jazdy autostradami, bo chociaż jest to najszybszy sposób poruszania się , to przecież wycieczka nie jest wycieczką przejazdową tylko objazdową. Jeżdżenie małymi lokalnymi dróżkami daje możliwość zobaczenia prawdziwych Włoch, podziwiania krajobrazów, jedzenia w małych przydrożnych zajazdach i zatrzymania się w celu zrobienia pięknego zdjęcia, gdy tylko najdzie nas na to ochota J Poza tym nie wyobrażamy sobie zwiedzania Toskanii bez przejazdu malowniczymi dróżkami Doliny Orcii, okolic Chianti czy Montalcino. Cały urok podróży polega na powolnym przemieszczaniu się pomiędzy zmieniającymi się pocztówkowymi krajobrazami.

Co zabrać z Polski- my oprócz ekwipunku kempingowego wzięliśmy prowiant na podróż do Włoch, produkty takie jak soki w kartonach, herbata, kawa, przyprawy itp. które ułatwiały nam szykowanie śniadań na kempingu. No i mały grill turystyczny- w końcu we Włoszech nie brakuje pysznych świeżych produktów, które można wrzucić wieczorem na grilla, jeśli nie ma się tego dnia ochoty na jedzenie w mieście.

10514755_843645368980866_3239445133450389114_n

Noclegi  we Włoszech

My oczywiście wybieraliśmy kempingi. Ponieważ jednak we Włoszech nawet kempingi nie są tanie wybierając miejsce na nocleg weźcie pod uwagę, że im mniej gwiazdek ma kemping tym niższa będzie cena. Zastanówcie się, czy niezbędne są Wam udogodnienia dla camperów (skoro 10518693_843648048980598_7304004443895914460_ni tak nocujecie w namiocie) i czy rzeczywiście będziecie korzystać z basenu. Może warto wybrać mały kemping położony w lesie przy jeziorze i budzić się obserwując naturę, skoro i tak okoliczne atrakcje są położone w bliskich odległościach. W dużych miastach takich jak Siena czy Florencja kempingi położone są centralnie, do głównych zabytków będziecie mieć więc kilka kroków. W Wenecji polecamy kemping położony w lesie pionowym niedaleko plaży, zaś we Florencji wspaniały Michaelangelo z genialną panoramą całego miasta (jest położony na wzgórzu). Jeśli chodzi o kempingi na Włoskiej Riwierze to weźcie pod uwagę, że w sezonie niemal wszystkie miejsca są pozajmowane, wybierajcie więc kempingi w mniejszych miejscowościach(nie liczcie na miejsce kempingowe w Rimini bez wcześniejszej rezerwacji i na krótki okres czasu) i oczywiście pojawiajcie się na kempingu rano, gdyż wtedy wiele samochodów opuszcza kemping i jest szansa, ze zajmiecie zwolnione właśnie miejsce.

Jedzenie

10501803_843647602313976_3340922671231932415_nWłoska kuchnia należy do najlepszych na świecie, oczywiście pod warunkiem, ze nie chcecie zjeść obiadu na rynku, gdyż dostaniecie wtedy przeraźliwie drogi turystyczny ochłap. Wybierajcie miejsca, w których jadają miejscowi, oddalone nieco od głównych atrakcji. Białe obrusy nie oznaczają pysznego jedzenia, nas raczej odstraszają niż zachęcają. Zdecydowanie większa szansa na pyszny posiłek jest w małej rodzinnej knajpce z obrusikami w czerwoną kratkę i tłumem Włochów czekających na stolik. Jeśli nie mogliśmy znaleźć nic sensownego czasem pytaliśmy Włochów np. zmierzających do swoich domów z zakupami (czyli miejscowi), policjantów, obsługi recepcji kempingu itp. o to, gdzie jadają miejscowi. I nigdy się w ten sposób nie zawiedliśmy. Wręcz przeciwnie, w ten sposób odkryliśmy genialną Gusta Pizza we Florencji, do której z pewnością nigdy nie trafilibyśmy przypadkiem, a którą od tamtej pory odwiedziło już po naszej rekomendacji kilkunastu przyjaciół. Wszyscy byli zachwyceni J

Odwiedź naszą galerię zdjęć z Włoch